Island Hopping

CHARGE

SHARING BASIS

RM35/ADULT

RM25/CHILD

BELOW 3 YEARS - FREE

CHARTED BOAT (12PAX) RM300/BOAT

CHARTED BOAT (8PAX) RM 250/BOAT

(LIFE JACKET DISEDIAKAN UNTUK SEMUA PENUMPANG,KESELAMATAN ANDA DIUTAMAKAN.)

DURATION: 4 HOURS FOR 3 ISLAND

PULAU BERAS BASAH,PULAU SINGA BESAR DAN TASIK DAYANG BUNTING

MORNING SEASON: 9.30 AM - 1.30 PM

AFTERNOON SEASON : 2.30PM - 6.30 PM

Whatsupp/sms@call:

03 Julai 2013

Cable Car Langkawi

Ticketing Fee
RM30 for adults and RM20 for children.
{half price for Malaysian Citizen}


Operating Hours :
Monday, Tuesday, Thursday - 10am to 7pm
Wednesday - 12noon to 7pm
Friday - Sunday, Public & School Holidays - 9.30am - 7pm


















Stesen Pangkalan
Stesen Pangkalan terletak di Kampung Oriental ( di kaki bukit banjaran gunung Machincang ). Integrasi antara Kampung Oriental dan hutan simpan Gunung Machincang melengkapi satu sama lain untuk faedah bersama yang lebih tinggi.

Dari sini , pengunjung akan diambil kepada pelbagai Machincang sejuk melalui kereta kabel Langkawi pada gondola baru dan moden yang memberikan pelawat pemandangan panorama persekitaran hutan, Telaga Tujuh ( Seven Wells) air terjun dan juga laut.

Pelawat akan meluncur di atas hutan hujan menghijau dan perjalanan itu sendiri akan menjadi pengalaman yang menyeronokkan . Mereka juga akan dapat menangkap sekilas helang, enggang dan pelbagai jenis burung dan hidupan liar di sepanjang laluan ke atas.

Stesen Tengah
Perantaraan stesen kereta kabel di rabung timur menyediakan akses yang banyak yang dikehendaki ke tebing timur dengan 3 cerobong menegak dan pandangan 360 darjah yang indah. Untuk pertama kalinya , pengunjung akan dapat melihat pada jarak dekat pembentukan batu unik Geologi ciri-ciri pelbagai Machincang , yang telah ditubuhkan 500 juta tahun dahulu pada zaman ini , dari segi geologi.

Perjalanan dari Stesen Pangkalan ke Stesen Tengah akan merangkumi 1,700 meter panjang dan apabila mencapai Stesen Tengah di ketinggian 650m di atas paras laut , pengunjung akan dapat turun dan berjalan sehingga platform tontonan.

Pelawat akan menikmati pemandangan panorama pulau utama serta banyak pulau-pulau sekitarnya . Mereka juga akan dapat melihat pada jarak dekat flora unik pada rabung dan lembah berhutan antara Stesen Tengah dan Stesen Top . Selepas menikmati pemandangan yang indah , pengunjung kemudian akan menaiki belakang gondola , yang akan mengambil mereka satu lagi 450 meter sehingga ke Stesen Top .

Stesen Top
A pendek berjalan menaiki tangga dari Stesen Top akan membawa pelancong ke dua ( 2) platform tontonan di bahagian atas Gunung Machincang , kemuncak perjalanan. Pelawat akan kagum dengan pemandangan dramatik sekeliling dari platform, banyak ciri-ciri yang unik dan menarik Machincang , mendominasi puncak menara batu yang menakjubkan menyediakan pemandangan 360 darjah panorama pulau-pulau Langkawi, Kedah dan Selatan Thailand dan juga pandangan dramatik chasms dalam, overhangs tebing dinding, puncak terpencil dan beberapa gua. Monumen sifat tersebut jarang dilihat mana-mana sahaja dalam gabungan ini kecuali di Langkawi.

Lebih- pemerintah ketinggian Gunung Machincang ( 708m ), pandangannya menguasai lebih Langkawi , barat laut pantai, dan pandangan dramatik atas corong dengan blok batu berperingkat yang akan membuat pelawat tertanya-tanya dengan penuh kekaguman dan membawa pelawat begitu dekat dengan alam yang mereka boleh dikatakan boleh sentuh!

Sebuah kafe di Stesen Top menawarkan hidangan lazat dan pemandangan yang tiada tandingan dengan bayu sejuk yang menyegarkan , yang membolehkan pengunjung untuk menikmati matahari terbenam di 708m di atas paras laut adalah kira-kira 5 darjah ( + / -) lebih sejuk daripada kawasan tanah rendah.
Skybridge
Siap pada tahun 2004, jambatan ini digantung dibina di atas puncak gunung Machinchang itu. Diakses dari Stesen Top, jambatan itu digantung daripada 82m tiang tunggal yang tinggi dan tergantung pada kira-kira 100 meter di atas tanah. Ia buaian keluar lebih landskap untuk memberikan pengunjung pengalaman spatial yang unik, dan untuk membawa mereka ke lokasi lain tidak boleh dicapai , di atas hutan dara dengan pemandangan yang menakjubkan . Yang ketara , berbeza dengan jambatan , di mana akhirnya sentiasa monotonously di sisi, yang melengkung tawaran jambatan spektakuler berubah perspektif yang mencipta semula diri mereka sendiri, sebagai salah satu hasil sepanjang itu.
Berukuran 125 juta panjang, struktur kedudukan antara paling lama penggantungan lengkung jambatan di dunia dan membina ia bukan satu pencapaian yang mudah kerana penyelesaian yang terpaksa faktor elemen-elemen kritikal berikut ; pengimbang struktur dari satu titik tunggal ( atas tiang ), pengurusan berat badan dan beban pengedaran optimum , pra- fabrikasi jambatan dan pemasangan tapak. Seluruh jambatan , dalam semua unsur-unsur yang terpaksa ditarik balik ke puncak gunung dengan helikopter dan kemudian berkumpul untuk kedudukan semasa.