Island Hopping

CHARGE

SHARING BASIS

RM35/ADULT

RM25/CHILD

BELOW 3 YEARS - FREE

CHARTED BOAT (12PAX) RM300/BOAT

CHARTED BOAT (8PAX) RM 250/BOAT

(LIFE JACKET DISEDIAKAN UNTUK SEMUA PENUMPANG,KESELAMATAN ANDA DIUTAMAKAN.)

DURATION: 4 HOURS FOR 3 ISLAND

PULAU BERAS BASAH,PULAU SINGA BESAR DAN TASIK DAYANG BUNTING

MORNING SEASON: 9.30 AM - 1.30 PM

AFTERNOON SEASON : 2.30PM - 6.30 PM

Whatsupp/sms@call:

10 Jun 2014

Langkawi





Pulau Langkawi meliputi rangkaian 99 buah pulau tropikal yang teletak di Pantai Barat Semenanjung Malaysia, kira-kira 30 km dari Kuala Perlis dan 51 km dari Kuala Kedah. Kepulauan ini dipenuhi pelbagai mitos dan lagenda, di antaranya adalah mengenai raksaksa dan burung gergasi, pendekar dan puteri-puteri kayangan, peperangan dan percintaan. Kini kepualaun ini merupakan sebuah destinasi pelancongan yang unggul.

Kepulauan yang mempunyai sejarah geologi yang mejangkau lebih dari 500 juta tahun ini mengandungi formasi batu batan yang indah dan mengagumkan. Gua-guan yang dipenuhi stalaktit dan stalagmit seolah-olah mengundang jiwa pengembara membongkar rahsia di sebalik kewujudan mereka. Pantai-pantai indah menawarkan sinaran matahari manakala perairan biru yang mengelilingi kepulauan ini amat sesuai untuk di adakan pelbagai sukan air dan aktiviti rekreasi.

Kehidupan laut yang menawan di kepulauan langkawi juga menarik minat mereka yang gemar menyelam. Pulau yang lengkap dengan kepelbagaian semulajadi ini turut didiami penduduk yang terkenal dengan senyuman dan layanan mesra.

Langkawi adalah negara kepulauan yang terdiri daripada 99 pulau-pulau di pantai barat Malaysia. Dikelilingi oleh laut biru, bahagian dalam pulau utama adalah campuran sawah padi yang indah dan bukit hutan-berpakaian. Jika anda berniat cart off alkohol bebas cukai, rokok dan coklat, maka ini adalah tempat untuk menjadi. Namun, Alam-pencinta akan mendapati pulau itu seperti dipersetujui sebagai pantai dikelilingi oleh pasir serbuk halus dan bergoyang pokok kelapa. 

Pulau ini terutamanya diiktiraf bagi peluang menyelam yang cemerlang dan permata tropika ini menyembunyikan harta karun lain peluang percutian yang menarik. Dari luas Underwater World Langkawi di sepanjang Pantai Cenang untuk Kereta Kabel yang melambung tinggi di Pantai Kok, Langkawi adalah tempat-tempat kejadian electrifying yang membuat pengunjung datang kembali.

TOP10
1:
Meritus Pelangi Resort
2:
The Andaman Langkawi
3:
Four Points by Sheraton
4:
Berjaya Langkawi Resort
5:
Sheraton Langkawi Resort
6:
One Hotel Helang
7:
The Westin Langkawi
8:
The Danna Langkawi
9:
De Baron Resort
10:
Bella Vista Resort & Spa Langkawi




Langkawi Sunset Cruise adalah lawatan balik hari pertengahan petang yang membawa anda belayar di Laut Andaman kerana anda membayar kembali dan berehat di atas kapal kapal layar. Pengembaraan kelas bermula di jeti Awana Porto Malai; sekali di atas kapal, terdapat sebuah bar terbuka dengan soda sejuk, jus buah-buahan, wain, dan bir. 


Pelayaran ini membawa anda dalam jarak hampir-menyentuh beberapa pulau kecil yang ditinggalkan Langkawi - singkapan batu kapur unik dan kehidupan marin eksotik adalah sebahagian daripada pelayaran. Mesra atas kakitangan kapal layar sehingga minuman dan secara amnya menggalakkan masa yang riuh. Sebaik juta dolar berlaku apabila matahari terbenam di kaki langit dan anda berehat di kerusi dek dengan minuman sejuk

Tiada ulasan: